سخن روز /
با حضور مدیر عامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران
نشست هم اندیشی تشکل های حوزه باغبانی استان مرکزی
1400/06/25

 مدیر عامل اتحادیه باغبانی ایران:تنها به دنبال ارائه خدمت به مردم و باغداران هستیم تا انها به ما اعتماد کنند.تنها مشکل تعاونی ها عدم اعتماد به انهاست و لازم است که تعاونی ها در جهت اعتماد مردم گام بردارند.تعاونی بازوی دولت است و باید فعالیت ها به تعاونی ها سپرده شود تا ظرفیت سازی لازم در این حوزه انجام شود.

وی افزود:برند انار ساوه باید حفظ شود لذا در این راستا باید از راهکارهای مختلف و تولید گونه های مختلف و سازگار با شرایط استفاده کرد در صورت لزوم اتحادیه باغداران نیز امادگی حمایت و پشتیبانی در این زمینه رادارد.
یدالهی اذعان داشت که صندوق ایرانیان در صورت تایید مدیر استان میتواند با تعاونی ها در بحث خرید محصولات مشارکت داشته باشد این اقدام جهت تقویت تعاونی ها و تامین نقدینگی در سطح شهرستان انجام خواهد شد.صندوق ایرانیان در حال حاضر به تعاونی ها ارائه خدمت میکند و استفاده از این صندوق تعاونی ها را از بانک و دریافت تسهیلات بی نیاز میکند.
سید حسین هاشمی ،مدیر عامل تعاون روستایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت:در سطح استان مرکزی یکی از محدودیت ها و نیازمندی ها نبود تشکل تخصصی در محصولات با غبانی است و تنها تشکل تخصصی انار ساوه در استان تشکیل شده است که با توجه به مسائل و مشکلات موجود نیاز است که در سایر بخش ها نیز تعاونی تخصصی تشکیل شود . وی افزود:یکی از معضلاتی که در سطح ملی و استانی مطرح شده این است که شکل گیری و تداوم فعالیت تشکل ها وابسته به نهاده ها است ولی فعالیت در حوزه نهاده ها تنها بخشی از وظایف تشکل هاست و تشکل ها نباید تنها به موضوع نهاده بپردازد،خوشبختانه با سیاست ها و حمایت های موثر که از تشکل ها صورت گرفته سازمان در تلاش است که تشکل ها را به سوی وظایف اصلی سوق دهد.اختلال در موضوع نهاده نباید فعالیت تشکل ها را مختل کند به عنوان مثال:شهرستان خنداب تنوع بالایی در زمینه محصولات باغی دارد،اما با وجود این ظرفیت هیچ تعاونی تخصصی باغبانی در این شهرستان وجود ندارد.
وی افزود:کمبود نقدینگی از دیگر مشکلات تشکل هاست که سبب ضعف توان مالی انهاست که در این راستا سوق دادن صندوق حمایت به سمت فعالیت تخصصی و اصلاح سهامداری در صندوق صورت گرفته است،باید بتوان فعالیت های تمامی تشکل های بخش کشاورزی را به صورت شبکه ای به اجرا دراورد. 
 
 
تعداد مشاهده خبر131 بار
تصاویر مرتبط

  • نشست هم اندیشی تشکل های حوزه باغبانی استان مرکزی_0
  • نشست هم اندیشی تشکل های حوزه باغبانی استان مرکزی _0

RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal