سخن روز /
.
توزیع عادلانه محصول هدف در سامانه بازارگام
1400/09/04


تحویل مرغ منجمد و تخم مرغ بدون هزینه ایاب و ذهاب درب منازل شهروندان با استفاده از سامانه بازارگام
علی شاه میری مشاورعالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: همواره یارانه به کالا داده می شود ولی درصد ناچیزی به مصرف کننده واقعی می‌رسد و در این بین سوداگران و دلالان به نفع خود از این شرایط استفاده می‌کنند که باعث نارضایتی مصرف کننده می‌شود ، دلالان تعیین کننده قیمت بازار می شوند و حجم زیادی از بازار را در اختیار می‌گیرند .
وی افزود برای حل این مشکل تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم تا کالا را مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار دهیم بنابراین به صورت آزمایشی شهر تهران و با دو محصول مرغ و تخم مرغ آغاز کرده و این محصول را با قیمت مصوب بازار تشکیل داده است وبدون از دست دادن زمان درب منزل شهروندان تحویل می‌دهیم بعد از آن شهرهای دیگر را به این سامانه اضافه می‌کنیم تا بتوانیم توزیع عادلانه داشته باشیم و همه مردم از یارانه استفاده لازم را ببرند.
شاهمیری در ادامه اظهار کرد : این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ می‌دهد که کالاهای تنظیم بازاری و یارانه‌ای بدون ایجاد صف و محدودیت و با همان کیفیتی که در بازار موجود می باشد ، و با قیمت مصوب درب منازل ارسال می شود .
وی بیان کرد : در آینده نیز مرغ گرم ، برنج ، روغن و شکر تنظیم بازاری به این سامانه اضافه و عملا تنوع سبد را نیز خواهیم داشت .
وی افزود :این سامانه بیشتر توزیع عادلانه را در دستور کار قرار داده است و در گام های بعدی و پس از ورود و ارتباط کشاورز و مصرف کننده را در نظر قرار داده تا کشاورزان بتوانند بهای بالاتری محصولات خود را بفروشند و مصرف‌کننده نیز از بابت قیمت خیالش راحت باشد .
مشاوره آماری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت :امکان دارد دلالان که دست سوداگری دارند وارد سامانه شما اقدام به خرید کنند که مجدداً سودجویی اتفاق می افتد میزان تقاضا برای سفارش 15 کیلو مرغ است و اگر سفارشی در قالب 50 الی 100 کیلو به بالا ثبت شود، آدرس مشخص است و بازرس به این آدرس رجوع کرده وهمچنین حجم سفارش نیز ارسال نمیشود . محدودیت در سامانه بازارگام خرید کالاهای تنظیم بازاری وجود ندارد ، ولی نظارت صورت می‌گیرد در این سامانه قویترین سرورها استفاده می‌کنیم و تمامی تمهیدات برای اجرای این طرح از دو ماه قبل در نظر گرفته شده و به مرحله اجرا رسیده است .
وی خاطرنشان کرد اقلام تنظیم بازاری که در این سامانه قرار دارند به صورت رایگان ارسال می‌شوند و سیستم حمل و نقل این سامانه استیجاری نیست و شبکه بزرگی دارد ، بنابراین اگر سامانه‌های دیگر بتوانند شرایط استانداردهای ما را داشته باشند حتماً از آن استقبال می‌کنیم.
تعداد مشاهده خبر486 بار
تصاویر مرتبط

  •  آیتم: توزیع عادلانه محصول هدف در سامانه بازارگام _0

RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal