سخن روز /
نشست کشاورزان و اعضای اتحادیه باغداران با حضور مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران و رئیس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی در ساوه
1400/06/29
رئیس اتحادیه سراسری باغداران کشور آقای کمال یداللهی در روز یکشنبه 1400/6/28 در جلسه هماهنگی خرید و صادرات محصول انار باغداران شهرستان ساوه گفت :به منظور توسعه صادرات در محصول انار باید قیمت مناسب برای صادرکنندگان تعیین شود و از طریق تعاونی‌ها بدون واسطه خریداری شود.
 وی بیان کردند:آموزش کشاورزان را امری حائز اهمیت دانست که در زمینه اتحادیه باغداران ایران با مشارکت تعاونی‌ها آمادگی برگزاری کلاس های آموزشی در حیطه مبارزه با آفاتی چون کرم گلوگاه انار و مگس مدیترانه ای را دارد که این آموزش ها باعث ارتقاء بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود .
یداللهی اذعان داشت :که طرح پایلوت تولید انار بر داربست در ساوه اجرا خواهد شد که حدود 50 درصد از اعتبار این طرح از محل کمک‌های بلاعوض و مابقی در قالب تسهیلات تأمین خواهد شد .
سید حسین هاشمی مدیر تعاون روستایی استان مرکزی در جلسه هماهنگی خرید و صادرات محصول انار در جمعی از باغداران ساوجی گفت :ساوه قطب تولید انار است و در نظر داریم در سال 1400 با همکاری اتحادیه باغداران کشور و شهرستان ساوه خرید توافقی انار را داشته باشیم .
وی بیان داشت که برنامه‌ریزی لازم جهت صادرات این محصول به کشورهای آسیای میانی در دستور کار است و در همین زمینه به منظور افزایش صرفه اقتصادی برای باغداران فرآوری محصولات درجه دو و سه در اولویت قرار دارد تا کشاورزان محصولات خود را مستقیم وارد صنعت کنند.
حسن شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در ادامه جلسه اذعان داشت:که شهرستان ساوه قطب کشاورزی استان مرکزی است و بیش از 70 درصد نوع از انواع  محصولات در شهرستان تولید می‌شود و امسال برآورد برداشت انار از باغات انار 150 هزار تن است که 60 درصد آن جنبه صادراتی دارد که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود .
راضیه کریمی مدیر عامل تعاونی باغداران شهرستان ساوه در ادامه جلسه گفت :هدف از این جلسه ضرورت شناخت برند انار ساوه است که شهرستان ساوه به قطب انار کشور تبدیل شود زیرا 12 رقم انار در باغات ساوه کشت می‌شود که این تنوع در محصول باعث افزایش ظرفیت صادراتی انار می باشد که همه مسئولان و باغداران باید برای تحقق این مهم تلاش لازم را داشته باشند.
 
تعداد مشاهده خبر256 بار
تصاویر مرتبط

  • نشست کشاورزان و اعضای اتحادیه باغداران با حضور مدیر عامل اتحادیه سراسری باغداران ایران و رئیس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی در ساوه_0

RatingTitle
:5 :2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal