سخن روز /
قادری فر در بازدید از اولین مرکز فروش آنلاین محصولات کشاورزی کشور مطرح کرد
1401/02/04
دکتر قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به همراه شاه میری قائم مقام، محمد زاده معاون اداری مالی، مددی مدیر کل حوزه ریاست، عدل طلب مدیر کل ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، زربخش مجری طرح امین آباد از اولین مرکز فروش آنلاین محصولات غذایی کشاورزی کشور (شرکت بروزرسان) بازدید کردند.

در ابتدا معاون وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از بخش‌های مختلف شرکت شامل گرافیک، کدگذاری استارتاپها و دیگر بخش‌های توزیع شرکت دانش بنیان بروزرسان و شرکت دانش بنیان متین بازدید داشتند.

دکتر قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی در حین بازدید از شرکت در پاسخ به سوال خبرنگار جهانی پرس درخصوص ساز و کار اینگونه فعالیت ها، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه امنیت غذایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است مکانیزم و ساز و کار توزیع است، در کشور از لحاظ تامین در حوزه مواد غذایی و تولیدات دام و مواد زراعی مشکلی وجود ندارد اما ناقص بودن شبکه توزیع باعث نارضایتی در مشتریان و تولید کنندگان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از طرح های فعالان زیست بوم نوآوری کشور که دارای پلتفرم بروزرسان و هوشمند هستند در حقیقت یک گام جدی برای حذف دلالی های غیر ضروری است که موجب تلاطم در بازار مصرف مردم می شوند.

این مسئول ادامه داد: حدود یک هزار نفر از نخبگان کشور در بخش های مختلف این مجموعه دانش بنیادی به خدمت گرفته شده اند که مشغول گسترش کسب وکار خود هستند .

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی روستایی ایران براساس مصوبه امنیت غذایی حمایت حداکثری را از پلتفرم ها خواهد داشت تا کالاهای تنظیم بازاری که معمولا با سختی و ارز ترجیحی تامین می شوند اما با وجود واسطه گری های غیر ضروری با قیمتهای گزاف به دست مردم می رسند را حذف کنیم. این شبکه ها می توانند نقش بسیار خوبی را برای حل این چالش کلیدی در بازار توزیع محصولات غذایی ایفا کنند.

در ادامه این بازدید مهندس محسن نقاشی رئیس فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: با صحبت هایی که با ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و دکتر قادری فر داشتیم خیلی امیدوار هستیم وزارت جهاد کشاورزی متولی صنایع غذایی باشد و از امنیت غذا حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه در صنایع غذایی باید بسیار تخصصی عمل شود، افزود: طبق مشاهدات در تمام کشورها، غذا و کشاورزی را از هم جدا نمی دانند اما در ایران 53 درصد از محصولات کشاورزی در بحث صنایع غذایی و تبدیلی و 47 درصد مصرف تازه خوری دارد و متاسفانه 35 درصد محصولات کشاورزی در بخش تازه خوری ضایعات می شود.

روابط عمومی فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران در خصوص سایت بروز رسان توضیح داد: فدراسیون صنایع غذایی گفته است که این سایت تحول عظیمی را ایجاد می کند وموجب انقلابی در سطح فروش آنلاین کشور می شود چون مردم با احترام می توانند جنس را ارزان تر از مغازه ها درب منزل خود تحویل بگیرند این تحول عظیم انقلابی بزرگ است، اگر بتوانیم در این امر موفق عمل کنیم بنا بر صحبت هایی که با جناب قادری فر داشتیم می توانیم فروش آنلاین را هم در استان های بزرگ شروع کنیم.

محمدزاده معاون مالی اداری وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این بازدید درباره صادرات گفت: مازاد تولید در هر حوزه ای کشاورزی، صنعتی و غیر کشاورزی باشد مجوز صادرات داده می شود نه وقتی که عرضه وتقاضا با هم برابرند منتهی دلالان و واسطه گران در بازار از این موضوع سوء استفاده می کنند می گویند بازار خالی شده محصولاتی وجود ندارد و باعث شده تقاضا افزایش پیدا کند .

وی با اشاره به صادرت گوجه فرنگی و بادمجان گفت: زمانی که تقاضا در بازار ثابت باشد عرضه کاهش پیدا می کند و جنس گران می شود که به آن واکنش بازار می گویند و به محض اینکه بگویند صادرات ممنوع است جلوی خروج را می گیرند و این عرضه به سمت تعادل می رسد سپس بحث جو روانی است اینکه می گویند ما دیگر صادر نمیکنیم، بازار واکنش نشان میدهد.

معاون مالی اداری وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: اقلامی که به کشور وارد می شود برای توزیع مصرف کننده است تا بازار به تعادل نسبی برسد برای همین قیمت کاهش پیدا می کند.

در ادامه محمد فوزی مدیر شرکت بروزرسان درباره فعالیت سایت این شرکت در دوران کرونا اینگونه توضیح داد: در دوران کرونا فرهنگ خرید آنلاین بالا رفته است ما هم محصولات را درب منازل تحویل می دهیم به این طریق به کارخانه ها وشرکتهای تولید کننده کمک می کنیم تا از زیر ساخت ما برای توزیع کالاهایشان در مراکز عرضه استفاده کنند. مسلما در دوران کرونا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فرهنگ مصرف آنلاینشان بسیار بالا رفته است.

وی گفت: تمام مدت ما توسعه را متوقف نکردیم، هر روز کار تازه می کنیم، شروع کار ما مشخص است ولی پایانی ندارد برای همین زیر ساخت مال خودمان است چون برنامه را از اول ایجاد می کنیم ما مثل دیجی کالا برای شرکتمان یک کد خارجی نمی خریم بلکه شروع به ساخت آن میکنیم در حال حاضرقدرت دست ما است برای همین هر کاری بخواهیم می توانیم در سامانه انجام دهیم .

لازم به ذکر است که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه جلسه ای حول محوروعده زمین صد هکتاری در اتوبان ساوه برای شرکت نامی نو برگزار شد.

قادر فر معاون وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: ما امکاناتی را در اختیار فدراسیون قرار می دهیم که بتوانند به صورت بهینه استفاده کنند چون بروز رسان واحدی با ظرفیتهای بالا است و باید از چنین واحدهایی حمایت شود تا کار خود را گسترش دهند.
امیدواریم این کار بدعت شود و مدیران دیگر هم انجام دهند. همچنین قول می دهم که از واحدهای دیگر فدراسیون هم بازدید کرده تا از پتانسیل های آنها بتوانیم به بهترین نحو استفاده کنیم.
در بخش دیگری از این جلسه درباره پیشنهاد دانشگاه صحبت شد که مبنی بر انعقاد یک قرارداد سه جانبه دانشگاه، فدراسیون و سازمان تعاون روستایی بود که آقای قادری فرد هم از این موضوع استقبال کردند. 
تعداد مشاهده خبر100 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal